Diş hekimliğinde atama krizi: 521 kadroya 17 bin kişi başvurdu

Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen 2026 yılı İlk Defa ve Yeniden Atama Kurası kapsamında diş hekimleri için ayrılan kontenjan ve başvuru sayıları belli oldu. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi üzerinden elde edilen verilere göre, bakanlık tarafından açılan toplam 521 kişilik kadroya 17 bin 6 diş hekimi başvuruda bulundu. Buna göre açılan her bir kadro için yaklaşık 33 adayın atama talebiyle başvuru yapmış oldu. Kuraya başvuran adayların ve açılan kadroların branşlara göre dağılımı da paylaşılan veriler arasında yer aldı. Başvuru sürecine 16,370 diş hekimi ile 636 uzman diş hekimi katılım sağladı. Sağlık Bakanlığı tarafından ilan edilen kadroların ise 314’ü diş hekimleri, 207’si de uzman…