Türkiye ve Azerbaycan’dan Binalarda Enerji Verimliliği İçin Ortak Adım
Türkiye ile Azerbaycan, binalarda enerji verimliliği konusunda işbirliğini güçlendirmek amacıyla önemli bir mutabakat zaptı imzaladı. Bu anlaşma, 18 Mayıs 2026 tarihinde Bakü'de düzenlenen 13. Dünya Kentsel Forumu (WUF13) çerçevesinde gerçekleştirilen bir görüşme sonrasında hayata geçirildi. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Azerbaycan Enerji Bakanı Parviz Şahbazov, bu önemli işbirliği için el sıkıştı. İmzalanan mutabakat zaptı, binalarda enerji performansının artırılması, enerji kimlik belgesi uygulamalarının geliştirilmesi, enerji verimliliği mevzuatlarının güçlendirilmesi ve yenilenebilir enerji kaynaklarının entegrasyonu gibi konuları kapsıyor. Taraflar, ayrıca enerji performansı hesaplama metodolojileri, teknik eğitim programları, uzman değişimi ve ortak yazılım çalışmaları gibi alanlarda deneyimlerini paylaşacak. Mutabakat çerçevesinde,…