Spotify, Türkiye’deki büyük kullanıcı kitlesine sahip önde gelen platformlardan biri olarak kritik bir süreçten geçiyor. Rekabet Kurumu’nun internet sitesinde 4 Temmuz’da yayımlanan açıklamaya göre, Spotify hakkında resmi bir inceleme başlatıldığı duyuruldu.
Şirketten yapılan açıklamada, Rekabet Kurulu ile iş birliği içinde olduklarını ve süreci yapıcı bir şekilde yürütmek için çaba gösterdiklerini belirtti. Aynı zamanda durumu anlamak ve çözüm üretmek için aktif bir şekilde çalıştıklarına vurgu yapıldı.
Şirketin çevrim içi müzik akış hizmetleri pazarında rekabeti engelleyici faaliyetlerde bulunup bulunmadığının detaylı şekilde inceleneceği açıklamada belirtildi.
The Times’ın haberine göre; Şirket kaynakları, kullanıcılarının sansürlenmesine hazırlıklı olmadıklarını; Türk yetkililerle iş birliği yapmaya çalıştıklarını, ancak pazardaki operasyonlarını duraklatmak ya da Türkiye’den tamamen çekilmek dahil tüm senaryoları değerlendirdiklerini ifade etti.