Nvidia’dan kafa karıştıran veriler: Kim bu iki gizemli müşteri?

Nvidia, kısa süre önce açıkladığı ikinci çeyrek sonuçlarında 46,7 milyar dolarlık gelir elde ettiğini duyurdu. Üstelik bu rakam, Çin’e yönelik H20 satışları olmadan gerçekleşti. Şirketin başarısı; veri merkezi donanımları, oyun ve yapay zeka sistemleri ile otomotiv ve robotik çözümlerine yönelik yüksek talepten kaynaklandı.

Ancak yeni belgeler, gelirin önemli bir kısmının sadece iki müşteriden geldiğini ortaya koyuyor.

Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na (SEC) yapılan başvuruya göre Nvidia’nın ikinci çeyrek gelirinin %23’ü “Müşteri A”, %16’sı ise “Müşteri B” tarafından sağlandı. Bu da toplam 46,7 milyar dolarlık gelirin yaklaşık 18,2 milyar dolarının yalnızca iki müşteriden elde edildiğini gösteriyor. Burada bahsedilenlerin bireysel kullanıcılar değil, büyük ölçekli kuruluşlar olduğu belirtiliyor. Ancak bu müşterilerin kimlikleri açıklanmadı.

Gelirin büyük bölümü az sayıda müşteriden

Yılın ilk yarısında, söz konusu iki müşteri toplam gelirin %35’ini oluşturdu. Bunun dışında dört müşteri daha %14, %11, %11 ve %10’luk paylarla katkı sağladı. Bu tablo, Nvidia’nın yalnızca altı müşteriden iki çeyrek boyunca toplam gelirinin %81’ini elde ettiğini gösteriyor.

Şirket ayrıca, bu müşterilerin bulut sağlayıcılarından ziyade OEM’ler, sistem entegratörleri (SI) ve distribütörler gibi “doğrudan” müşteriler olduğunu vurguladı. Yine de bu gelirlerin, Nvidia donanımını doğrudan müşterilerden satın alan Google Cloud, AWS ve Microsoft Azure gibi bulut hizmetleri aracılığıyla yönlendirilmiş olabileceği belirtiliyor.

Az sayıda müşteriye bağımlı olmak potansiyel risk taşısa da Nvidia, gelir beklentilerinde iyimserliğini sürdürüyor. Şirket, Çin’e H20 sevkiyatı olmadan dahi gelecek çeyrekte 54 milyar dolara ulaşmayı hedefliyor. Bu durum, özellikle veri merkezleri ve yapay zeka altyapılarına yönelik büyük yatırımlar yapan kimliği açıklanmayan müşterilerle süren güçlü iş ortaklıklarına işaret ediyor.