Instagram, Meta çatısı altında içerik üreticilerine yönlendirdikleri ziyaretçi ve kullanıcı başına ödeme yapacağı “Referrals” adlı yeni bir gelir modeli üzerinde çalışmaya başladı.
Business Insider’ın raporuna göre, şu anda yalnızca ABD merkezli içerik üreticilerinin davetiye ile katılabildiği program, altı hafta sürecek bir pilot deneme yapıyor.
Kaydolan her kullanıcıya 100 dolar ödeme
Program kapsamında içerik üreticilerine iki farklı ödeme seçeneği sunulmaktadır. İlk seçenekte, Instagram’a kaydolan her yeni kullanıcı için 100 dolarlık ödeme yapılacak; ikinci seçenekte ise uygulamaya yönlendirilen her bin uygun ziyaret için 100 dolar ödenecektir.
Kazançların üst limiti 20 bin dolar
Instagram, içerik üreticilerinden bağlantılarını doğrudan Instagram dışındaki platformlarda paylaşmalarını istemektedir. Bu platformlar arasında TikTok, YouTube, Discord ve Substack gibi uygulamalar bulunmaktadır. Paylaşılacak bağlantılar; profil, reels, gönderi, hikâye ve kanal linklerini içerebilmektedir.
Ödemeler, Meta’nın üçüncü taraf ödeme iş ortağı Glimmer aracılığıyla yapılacaktır. Programın detayları Instagram’ın yardım merkezi sayfasında da mevcuttur.
Instagram, özellikle TikTok ve YouTube gibi rakip platformlarla rekabetin ortasında içerik üreticilerine yönelik yeni teşvik programları geliştirmeye devam etmektedir.
TikTok’tan gelen içerik üreticilerine özel program
Ocak ayında, TikTok’un ABD’de yasaklanma riski gündeme geldiğinde, Instagram TikTok’tan gelen içerik üreticilerine özel “Breakthrough Bonus” adlı teşvik programını başlattı. Ayrıca bazı içerik üreticileriyle üç aylık özel reels içerik anlaşmaları yapılarak aylık 2 bin 500 ila 50 bin dolar arasında ödemeler yapıldı.